יום ד', כב’ באלול תשע”ד
אודות בית הספר שלנו

חזון ביה"ס: קהילה חינוכית לומדת המספקת סביבה מיטבית לפיתוח העצמי, זיהוי היכולות והבאתן לידי מימוש, תוך שימת דגש על חשיבות הנתינה לאחר ומעורבות בקהילה• תפיסת עולם חינוכית: • ראיה הוליסטית של התלמיד כאדם שלם הראוי למימוש עצמי, היכול ללמוד ולהצליח בהינתן התנאים המתאימים. לא מוותרים לתלמיד ולא מוותרים עליו • יצירת חווית למידה משמעותית: המעודדת כישרונות ומקדמת הישגים לימודיים אישיים והחברתיים של כל תלמיד ביחס לעצמו. מתן הזדמנויות להתנסות תוך ביטוי לאינטליגנציות מרובות, רכישת כלים ומיומנויות. • סביבה מכילה: תפקידנו לעודד את התלמיד לחלום, לשאוף ולהביא את היכולות הטמונות בו לידי מימוש, בקצב ובדרך המותאמת לצרכיו ולכישוריו. שיח של אמון ואהבה, קבלת העצמי והאחר, מתן מענה לשונות. • התנסויות חברתיות ערכיות: מעורבות חברתית המסייעת בגיבוש עולם ערכים הדוגל במימוש: אחריות, אכפתיות, ערבות הדדית, יוזמה ונתינה. • הבניית בוגרים סובלניים: "קבלת השונה" כערך יסוד בחברה הטרוגנית. "כל אחד יחיד ומיוחד ויחד אנו משלימים זה את זה" פאול קור • מעגלי חיים בחינוך:• קהילה – חיזוק מארג הקשרים של היחיד בתוך קונטקסט חברתי תומך. אינטגרציה בסביבה משתפת ומוגנת• בית הספר - מסגרת אינטימית המספקת מעטפת רגשית ליצירת למידה משמעותית, הנעה פנימית, זיהוי וחיזוק כישורים, דיאלוג של אמון והעצמה.• משפחה – חיזוק הקשר עם המשפחה והבנת תפקידה כמצע למימוש החזון ולצמיחתו של הילד כתלמיד וחבר. • קבוצת השווים – שיפור מיומנויות וכישורים חברתיים, מעורבות חברתית המסייעת בגיבוש עולם ערכים הדוגל במימוש: אחריות, אכפתיות, ערבות הדדית, יוזמה ונתינה. • יחיד - תפיסה הוליסטית של היחיד הרואה בו אדם שלם המהווה חלק מקהילה ונבנה באמצעותה. קהל היעד: תלמידים עם לקות למידה והפרעות קשב וריכוז, בעלי אינטליגנציה תקינה ומעלה, בכיתות ו'-ח', אשר עברו וועדת השמה.בית הספר הוקם בשנת תשע"א, והוא בתהליך של צמיחה. כל כיתה מונה 10-14 תלמידים המלווה ע"י מחנך/ת ועוזר/ת הוראה. לכל תלמיד נבנית תוכנית תמיכות אישית המתייחסת לתחום הלימודי, הרגשי והחברתי , התוכנית נבנית בשיתוף צוות רב- מקצועי, התלמיד והוריו. צוות בית הספר כולל: - צוות מחנכים בעלי תואר בחינוך / חינוך מיוחד.- צוות עוזרות הוראה עם זיקה לחינוך.- צוות פרא- רפואי נרחב –תרפיסטים בתנועה, במוסיקה, באומנות ובטיפול באמצעות בע"ח.- צוות רב מקצועי: חנ"ג, אומנות, מוסיקה, אנגלית ואסטרטגיות כתיבה.- רכז חברתי.- עו"ס -פסיכולוג.בבית הספר מתקיימות פעילויות מגוונות של העשרה:- מגוון רחב של שיעורי העשרה: תיפוף אפריקאי, אמנות ואנימציה, עיסת נייר, ימאות, בית קפה באנגלית, כדורגל, כדורסל, עיתון בית ספרי, מועדון הסרט הטוב, בניית אתרים, אתר ביה"ס, משחקי חשיבה, משחקי כדור, טייס, פעילויות מגוונות בפינת החי ועוד.- תוכנית בר מצווה הכוללת לימודי יהדות, עליה לתורה, חינוך לעצמאות, עבודת שורשים.- קייטנה בחודש יולי המשלבת לימודים וחוויות. –תוכנית מעברים / מודעות עצמית. –תוכנית התנהגות. –הכרת הארץ ומורשתה –שילוב במרכז המצוינות: השתתפות בקורסי המחוננים במרכז (אלקטרוניקה, רובוטיקה, היסטוריה של המדע, משפטים, תיאטרון וקולנוע, חקר החלל, מדע במטבח, פסיפס, אקולוגיה ועוד) הרצאות וטקסים משותפים, קורסי חקר, מנהיגות ויזמות. שילוב חינוכי של תלמידים. -שיתופי פעולה עם בתי הספר במתחם: התנדבות משותפת עם ביה"ס אלון (לבלובים\"משען"), הפסקות פעילות, פעילות משותפת בפינת החי, מש"צים – מדריכי של"ח צעירים –התנדבות בקהילה –חינוך מיני -תרפיה קבוצתית. בית הספר הינו בפיקוח משרד החינוך - אגף חינוך מיוחד. מפקחת בית הספר הגב' גפנית סויסה. "האהבה היא הדרך היחידה לתפוס את הזולת בפנים פנימיותו. שום אדם לא ירד לעומק מהותו של אדם אחר, אלא אם כן הוא אוהב אותו... מניח לו לראות את הסגולות הגנוזות בו שעדיין לא הגיעו לידי הגשמה ומאפשר להביא אותן לידי הגשמה " (ו. פרנקל ).מנהלת המסגרת: דגנית שחר מלל dganit.m@b-e.org.il